İlhan İrem: “Bu dünyaya ait değilim”

Türk pop müziğinin yaşayan efsanesi İlhan İrem, “Ben bu dünyaya ait değilim. Kendi cumhuriyetimi kurdum” dedi.

“SİYAH Kuğunun Şarkısı” adlı şiir kitabını çıkaran İlhan İrem, Olay Gazetesi’ne verdiği röportajda, ilginç açıklamalar yaptı. İrem, “Ben bu dünyaya ait değilim. Kendi cumhuriyetimi kurdum” dedi. İrem sözlerine şöyle devam etti: “Şiirlerim, bulunduğum yüzölçümünden sonsuza, manevi alemlerimi, içsel yolculuklarımı anlatıyor. Yönsüzlük anlamında her yöne bakabilen gözler gibi şiir, hayatı şiirselleştirir. Destansı bir koza oluşur. İçinizde yaratabileceğiniz cennet dışarıdan kopuk bir yer değildir. Kaosa hükmedebildiğinizde düşünce hızı koordinatları somutlaşır. Köklerden sürgünlere bütün zerreleri aynı anda hissedersiniz.”

Kendini bildiğinden beri şiirle iç içe olduğunu söyleyen ve şarkı sözü diye bir kavramın olmadığını belirten İrem, “Şiir vardır veya yoktur. Müzik olmayınca ‘eksik’ kalan şey hiçbir şey değildir. Günlük hayatın sulandırılmış tanıtım vitrinlerine çıkmıyorum. Ama zorlandığım söylenemez. Üç kuşağa yayılmış, milyonlarla ifade edilecek ‘İrem Toplumu’ var. Son 15 yılda, 15 albüm yayınladım, bazıları sessiz sedasız Altın Plak aldı. İlhan İrem izleyicilerinin niteliği ve yoğunluğu konserlerde belirginleşiyor. Ortalık bunca seviyesiz hale gelmişken, kendi cumhuriyetimi kurdum” dedi. (OLAY)

Bir Cevap Yazın

