Gülşen: “Eurovision’a katılsam kesin birinci olurum”

Mesleğinde 10 yılı geride bırakan Gülşen, yeni albümü ”Ama Bir Farkla” ile satış anlamında işlerin yolunda gitmediği müzik sektörüne hareket getirmeyi amaçlıyor. İlk klibini geçen hafta başı ”Karaböcükler” isimli şarkısına çeken Gülşen, geçen yıl önce Erol Köse ile yaşadığı yasak aşk, ardından Reha Muhtar’la sürpriz ilişkisiyle aylarca magazin gündeminde kalmıştı. Bu yıl ise sakin bir çizgide yol alan Gülşen, rakipleri her gün şarkılarından çok polemiklerle adlarından söz ettirirken, müzisyen gibi yaşayarak sadece ürettiğiyle konuşulmayı tercih ettiğini söylüyor. İşte Milliyet’te yayınlanan bir Gülşen röportajı:

Albüm satışları nasıl gidiyor?
Piyasaya çıkalı iki buçuk hafta oldu. Çıkış için iyi gidiyor ama şu anda satışlarla ilgili bir şey diyemem. Satış grafiğini ilerleyen haftalarda göreceğiz.

Geçen yıl sıfır beden tartışması başlatmıştınız ama kısa süre sonra o kadar zayıf olmaktan vazgeçtiniz, neden?
Çok acıkmıştım. Açlığa dayanamadım yani. İnat ettim ve sıfır beden olabilmek için özel bir çaba harcadım. Sonra bir baktım ki, bu inada gerek yokmuş. Eski halimle sıfır beden halimi kıyaslayınca, baktım ki eski halim daha iyi. Anoreksiya hastası olduğuma dair haberler çıkmış. Aslı astarı yok böyle şeylerin.

Geçen yıl kaç, bu yıl kaç kilosunuz?
47 kiloydum. Şu an 53.5 – 54 kiloyum. Yüzüm ufak ve zayıf olduğu için fazla kilolu görünmüyorum.

Yeni saçlarınızla sizi Sezen Aksu’nun eski haline benzetenler oldu ve Aksu’nun izinde olduğunuz yönünde haberler çıktı. Böyle bir durum var mı?
Ben bir tek Atatürk’ün izindeyim. Onun dışında kimseyi takip etmiyorum. Ben, takip edilen bir insanım. O yüzden kimseyi zaten takip etmeme gerek yok. Bir de trendlere bakarsa insanlar, tüm dünyada Dolce & Gabbana dahil olmak üzere, tüm mankenlerde bu saç modeli var. Vizyonu olmayan insanlar böyle yorumluyorlar.

Kendisini Türkiye’nin Madonna’sı, Jennifer Lopez’i, Beyoncé’si olarak gören meslektaşlarınız var. Sizin idolünüz var mı?
Ben Türkiye’nin Gülşen’iyim. Kendiniz olabildiğiniz zaman, başka coğrafi konumlarda da ses getirebilirsiniz. Gülşen olarak, ‘Of Of’ şarkısıyla MTV’nin dünya listelerinde üç numaraya kadar yükselmiş bir şarkıcıyım. Sarışın klibimle de aynı durumu yaşadım. Yine ‘Of Of’, Arap ülkelerinde, Yunanistan’dan kendi dillerine çevrilerek yeniden yorumlandı. Şu anda bu albümümde de, her yerde ses getirecek şarkılarımız mevcut. Ayrıca Beyoncé, Jennifer Lopez birer proje, benim besteci ve söz yazarı olarak üretkenliğim var. Onların sesi de o kadar güzel değil. Güzel kadınları, özel şovlarla biraz da dans ettirerek proje olarak sunuyorlar. Benim daha da artım olduğunu düşünüyorum. Aslında bu albüme bakarsanız görselliğimin de, sesimin önüne geçmemesi için her şeyi yapıyorum. Geriye doğru baktığınızda, üretkenliğimin değil de, seksiliğimin, güzelliğimin, güzel giyinmemin, imajımın konuşulması bana bir dakika dedirtti. Onlar gibi olmayı bir yana bırakın, olmamayı tercih ediyorum. Çünkü ben müzisyenim.

Bu kaçıncı albümünüz?
6. albümüm ama arada bir çakma albüm var. Şeyin (Erol Köse) izinsiz çıkardığı mahkemelik olduğumuz albüm. O sayılmaz, çünkü benim iznim yok. Dava devam ediyor. İş ahlakına uygun bir davranış değil, emeğe saygı yok. Emek ve sanat hırsızlığı var işin içinde.

 Bu yaz sizin cephenizde sükûnet hali var, neden?
Bu kadar gürültüye gerek yok. Baktım ki, herkes çok konuşuyor. Çok ve boş konuşuluyor. Seviyesiz konuşmalarla insanların vaktini çalmaya kimsenin hakkı yok. Ben müzisyenim, bu nedenle sadece müzik yapma taraftarıyım. Böyle olduğunuz, müziğe yöneldiğiniz zaman, müzisyen gibi yaşıyorsunuz. Bu, hal ve hareketinize de yansıyor. Böyle bir sakinlik oldu tabii ki.

İlk klibinizi çamaşır makinasının önünde çekme fikri kimden çıktı?
Klibi Süleyman Yüksel çekti. İnsanların hayatını zorlaştıran materyaller kullanıldı. Mesela benim için klibin ana fikri korsanla mücadele. Korsan CD’leri makinaya atıyorum ve sonunda yıkadıktan sonra makinanın içinden son çıkardığım orijinal albüm çıkıyor. Televizyonda yalan bir haber var, fişini çekip televizyonu yere atıyorum, parçalanıyor.

Albümünüzün fotoğraf çekiminin Mert Alaş ve ortağının projesinin bire bir kopyası olduğu ortaya çıktı, neden buna gerek duyuldu?
Fotoğrafçının isteyerek yapmış olduğu bir çalışma. ‘Evet, dünya çapında bir çalışmaydı ve bunu Türkiye’de bir tek Gülşen’e yaptırabilirdim, burada bunu kaldırabilecek, taşıyabilecek tek insandı” diyor. Eğer bire bir böyle bir çekim olduğunu bilseydim, izin vermezdim. Çünkü huyum değildir, ama böyle şeyler oldu ve bitti.

‘İşlerine engel olmadım’

Eurovision’la ilgili teklif gelse kabul eder misiniz?
Düşünürüm. Ama katılsam kesin birinci olurum.

Aynı açıklamayı Hande Yener de yaptı.
Olabilir, o da birinci olabilir. Çünkü iyi müzik yapıyor.

Geçen yıl, Erol Köse ile yakınlığınız nedeniyle Hande Yener’in işlerine engel olduğunuz konuşulmuştu ama?
Böyle bir şey mümkün değil. Çünkü bu dünya etme bulma dünyası. Allah’a çok inancı olan ve ilahi adalete çok güvenen bir insanım. Yastığa başımı koyduğumda kul hakkı almamış olmam gerekir.

Geçen yıl sizin için zor bir dönemdi değil mi, bir süre önce de gözleriniz dolarak bir basın toplantısı düzenlediniz?
Evet, zor geçti. Çünkü insanlık dışıydı. Bir insanın bu tarz düşüncelerinin olması gerçekten beni üzüyor. Neden üzüyor? Başıma geldi ve dünyada bu kadar kötü ve hasta ruhluların olduğunu bilmek duygusu insanı hayattan uzaklaştırıyor.

Röportaj: Birsen Altuntaş (MİLLİYET)

Gülşen: “Eurovision’a katılsam kesin birinci olurum”” üzerine 3 düşünce

  1. gercekten eurovizyon’a katılsa birinci çıkar diqer müzisyenlerin puanlarıda hemen hemen aynı olur kesin xD

Bir Cevap Yazın

