“Yalnızım Ben TRT engeline takılmıştı”

_100_1472Yılın olay filmi “Issız Adam”da yeralan “Yalnızım Ben” şarkısıyla yeniden kulaklara yerleşen ve radyolarda en
çok istek alan sanatçılardan biri olan Nil Burak, 30 Kasım Pazar akşamı Olcay Tanberken’le Tamba Tumba’ya
konuk oldu.
Çarpıcı açıklamalarda bulunan sanatçı dünden bugüne en sevilen şarkılarıyla Radyo Mega dinleyicilerine seslendi.

“YAŞAR GÜVENİR İYİ Kİ BU ŞARKIYI YAZMIŞ”
Issız Adam’ın dillere düşen ve en çok istek alan şarkılarından biri olan Yalnızım Ben’in yaratıcısı, kaybettiğimiz değerli sanatçı Yaşar Güvenir’e teşekkürlerini sunan Nil Burak, şarkının hikayesini de anlattı: “İzmir Efes Oteli’nde sahne aldığım bir gecenin sonunda lobide piyano çalan Yaşar Güvenir beni yanına çağırdı ve yeni bir şarkım var, mutlaka dinlemelisin dedi. Çaldığı şarkı “Yalnızım Ben”di ve sözleri “yalnızım pek çok yalnızım” şeklindeydi. “Oradaki “Pek” sözcüğünü kısaltalım Yaşar Abi” dedim, ve o da kabul etti, tek provayla okudum ve şarkı 1978 yılında plak oldu.

“YALNIZIM BEN, TRT ENGELİNE TAKILMIŞTI”
Nil Burak yıllar sonra bugün milyonların diline düşen “Yalnızım Ben” şarkısıyla ilgili şok bir gerçeği de açıkladı: “O yıllarda TRT Denetleme Kurulu şarkılarımızı “yayınlanır, yayınlanmaz” diye ayırırdı, adeta demokrasinin kılıcı gibiydi o kurul. Ve bu şarkı, TRT denetleme kurulundan geçmemişti. Söz yayınlanır, müzik yayınlanmaz denmişti ve gerekçe olarak da “baştaki enstrümanın enstolasyon bozukluğu var” diye not düşmüşlerdi. Atilla Özdemiroğlu buna çok gülmüştü ve hemen cevap yazmıştı. Çünkü o girişteki teknik bir hata değil, benim kendi sesim, kendi vokalimdi. 8 kanallı stüdyolar vardı o zamanlar, bize de tek kanal düşerdi. Bazen tek seferde okuyup çıkmak zorundaydık bu şarkıları. O yüzden girişte öyle değişik bir şey denemiştik. Yalnızım Ben, bu cevabımızdan sonra yayınlanabilmişti ancak”

SADRİ ALIŞIK SAHNEYE ÇAĞIRDI
Nil Burak profesyonel müzik yaşamına ilk kez 1975 yılında arkadaşlarıyla birlikte gittiği Playboy adlı gece
kulübünde Sadri Alışık’ın daveti üzerine sahnede İngilizce şarkılar söyleyerek başladığını ve daha sonra
Fahrettin Aslan’ın transferiyle Maksim Gazinolarında çalıştığını açıkladı.

“GÜNEŞ BİR KERE DOĞDU, 1985’İN GERÇEK BİRİNCİSİYDİ!”
1985 yılında Eurovision finallerine katılan ve 3. olan Nil Burak, bu yarışmayla ilgili de ilginç bir açıklamada bulundu. Aysel Gürel-Selmi Andak şarkısı olan “Güneş Bir Kere Doğdu” şarkısının 21 puanla aslında birinci geldiğini öğrendiğini, ama nasıl olduysa yarışmayı MFÖ’nün kazandığını ve Eurovision’a gittiğini söyledi. Burak fazla ayrıntı vermese de o dönemde bunu bir gazetecinin de kitabında yazdığını açıkladı. “Güneş Bir Kere Doğdu” şarkısıyla Nil Burak daha sonra İtalya’da yapılan Akdeniz Müzik Yarışması’nda birinci olmuştu.
Nil Burak bu yılki Eurovision temsilcimiz Hadise’ye de başarılar dilerken, “Eurovision bizim zamanımızda Vatan, Millet, Sakarya gibi birşeydi. Ama şimdi dünyanın her yerinde var böyle yarışmalar, güncel bir sürü yarışma var. Ve maalesef Eurovision’da son yıllarda komşu ülkeler hep birbirine oy veriyor, bu nedenle bu yarışmanın artık eskisi gibi önemli olmadığını, ama yine de giden sanatçılarımızı desteklememiz gerektiğini düşünüyorum” diye konuştu.

BEST OF PROJESİ YAKINDA
Daha önce Ossi Müzik’ten çıkan “En iyileriyle Nil Burak” albümünde 1975-1985 arası şarkılarını toplayan Nil Burak, 2009 yılında 1985-1996 arası şarkılarını içeren yeni bir best of albüm projesi olduğunu ve 90’lı yıllara damgasını vuran “Oldu Olacak”, “Dokuz Taş”, gibi şarkılarını da yeniden yorumlayacağını açıkladı. 2008’in başında yayınlanan “Bir Numaramsın” adlı yeni albümünden şarkıların da çalındığı programda dinleyicilerden soruları da yanıtlayan sanatçı, “Sanatçı olmasaydınız ne olurdunuz?” sorusunu İç Mimar olurdum diye yanıtladı.

Bir Cevap Yazın

