Türk deyince arabesktir diyorlar

İkinci albümü “Dance Revolution”ı piyasaya süren Bedük, başarısını dance ve funk tarzı müziklere duyulan ihtiyaca bağlıyor. Yeni albüm fotoğraflarında sarı, mor ve kırmızı renkte takım elbiseler giyen Bedük, “Ne dinleyecek ne de eğlenecek albüm bulabiliyordum. Sırf kendi ihtiyacımı karşılamak için böyle bir albüm yaptım” diyor.  İşte Hürriyet’ten Bedük röportajı:

– Dansta bir devrim mi bu albüm?

Hem de komple devrim! Zaten benim ihtiyacım olduğu için böyle bir albüm yaptım. Ne dinleyecek ne de eğlenecek albüm bulabiliyordum. Kendimi bağdaştırabileceğim bir müzik olmadığı için ben de müzik üzerinde çalışmaya başladım. Eğlenecek müzik bulamadığımdan gece dışarı çıkamıyordum. Ben olsam hangi albümü alıp dinlemek isterim diye kendime sordum ve sonuç bu oldu.

 

Kendimi. Onu da kendime yaptım.

 

Devrim dediğim şey aslında Even Better ile açtığım kapıydı. Asıl devrim bu albümde başlıyor. Bütün mesele o kapıyı açıp geçmekti. İlk albümde kapıyı açtık, şimdi ise fotoğraflardaki gibi bayrak dikiyoruz. Zaten 70’ler sonu ve 80’ler eğlence anlayışını getirmek istiyorduk sahnede. Bunu da başardık. Elektronik müziğin canlı yapılınca ne kadar eğlenceli olduğunu da gösterdik.

– Sizin izinizden gelen bir takipçiniz olmadığı için zorlanmıyor musunuz?

Tabii ki zorlanıyorum ama hiçbir devrim, zorlanmadan gerçekleşmemiştir. İlk albüm kendime devrimdi. Hatta bunu konuşurken hep albümün adını “Dance evolution” (dans evrimi) koymak istedim ama sonunda ismi “Dance Revolution” (dans devrimi) oldu.

– İki özel remix var bu albümde. Onların remix’leri de size ait…

Şarkılar sanki dünyaca ünlü bir DJ gelmiş de yapmış gibi oldu. Bu albümün her şeyi oldum valla.

– Sizin sekiz kişi konsere gidişinize organizatörler ne tepki veriyor?

Evet, ekip biraz kalabalık. İnsanlar alışmış, bazen “iki kişi olanlarınız yok mu” diyorlar.

– Reina’ya girdin mi bu albümle?

Reina mı? Yok canım, Reina beni alsa da gitmem ki… Orada ne yapacağım ben?

– Albüm kapağından tasarıma kadar her işte kendi imzanız varken, neden bu albümde fotoğraflarda Mehmet Turgut ile çalıştınız?

Çünkü benden daha iyi bu konuda, karşılaştırılamayız bile. Benim asıl olayım müzik, adamın da olayı fotoğraf. İkimizin /_np/0116/7030116.jpgbir araya gelmesi ortaya güzel bir şeyler çıkardı. Mesela benden daha iyi aranjman yapabilecek birini bulursam onunla da çalışırım, ama yok ki.Evet. Ama zaten albümün gideceği yer belliydi ve şimdiye kadar kat ettiğim yol Türkiye’deydi. Bunu azımsamamak lazım. Türkiye’nin piyasa şartlarında çok zor bu işler. Benim işin başarısı, insanların böyle şeyler istediğini gösteriyor. Sektörün kafası hâlâ açılmadı. İnsanların gerçekten neyi sevip, hangi albümü alacaklarını daha idrak edemediler.

– Yurtdışında işler nasıl yürüyor biliyorsunuz. Sizce orada sizi ne bekliyor?

Türk müzisyenine o kadar önyargılı bakıyorlar ki, bunu kırmak çok zor. Albümünüzü dinlemeden önce “Türk müzisyenden iş çıkmaz” diye önyargısını ortaya koyuyor. Dinlerken de acaba arkasından saçma bir şey mi gelecek diye tetikte oluyor. Çünkü biliyorlar ki, iki tane şarkı koyarlar, gerisi çöp! Türk müzisyen deyince “Bundan arabesk gelir, darbukalı Türk pop gelir, R&B gelir. Başka da gelmez, gelse de onlarda başarılı olamaz” diye düşünüyorlar. Bu önyargıyı kırana kadar canın çıkıyor, ama kırdıktan sonra yükseliyorsun. Biz bunu başardık.

– Yabancı plak şirketlerinden teklifler geldi mi?

Avrupa ve Amerika’dan teklifler geldi. Görüşmelere başladık.

– Yurtdışı için hazırlanan albümde yeni şarkılar olacak mı?

Muhtemelen yeni şarkı koyarım.

– Çok hoş bir gelişme sizin için… Üstelik “yurtdışına açılacağım” diye bir iddianız da yokken…

Hâlâ amaçlarımdan biri değil. Bu işi yapabiliyor olmak benim için çok önemli. Gerisi gelir zaten. Bakın geliyor da…

– Hırslarınız yok mu?

Hırsın kralı var. Ama bu hırs Avrupa’ya karşı eziklik hırsı değil, ben kendi tepeme bayrağımı dikmek istiyorum. Gerisi zaten gelir. Hırs olmazsa bunları nasıl yapacağım. Murad Küçük’ün yönetmen koltuğunda oturduğu “Dance Revolution”ın çıkış parçası “Automatik” 90’ların düğünlerine bizleri geri götürüyor. MySpace üzerinden, yaklaşık 2000 kişi arasından seçtiği 30 kişi ile birlikte bu klipte rol alan Bedük, düğün şarkıcısı olarak karşımıza çıkıyor.

 

Düğün manzaralı klip: “Automatik”…

– Hollanda’daki konser teklifi albümden önce mi geldi?

– “Even Better”da bunu başarmıştınız aslında…

– Kimleri devirdiniz?

Bir Cevap Yazın

