Kazadan sonra çok değiştim

Tan, haziran ayında ciddi bir trafik kazası geçirdi. Onu ve sevgilisini İstanbul’dan Eskişehir’e götüren araç, şarampole yuvarlandı. Ölümün kıyısından dönen genç şarkıcı, bu kazadan sonra yeni bir hayata başladığını söylüyor: “Hayatın çok daha kıymetini bilerek yeni bir hayata başladım. Şimdi yaşadığım her anın tadını çıkarıyorum.”

Basında fazla yer almamanıza rağmen büyük bir hayran kitleniz var. Bu nasıl oluştu?
– Hiçbir zaman magazin ya da promosyon bakımından çok şanslı bir adam olmadım ama bu oluşum yıllar önce güvendiğim bir albümün beğenilmesiyle başladı.
Çıkış döneminizde şarkılarınızın duyulmasını sağlayan en büyük yardımcı radyolardı sanırım…
– Benim gibi üç-beş kişi daha o dönemde radyolar sayesinde parladı. Eskiden bu kadar çok radyo kanalı yoktu, bizden sonra sayıları arttı. Biz radyoya rağbetin olduğu şanslı bir döneme rastladık.

Size göre yaptığınız müziğin tarzı ne?
– Popüler müzik diyebiliriz. Tabii konservatuvar öğrencisi olduğum için, konserlerimde her tarz şarkıyı söylüyorum. Hatta genelde İngilizce ağırlıklı popüler şarkıları seslendiriyorum.

Kylie Minogue’a “Miracle” diye bir şarkı vereceğiniz söylenmişti. Tam olarak ne oldu o hikâyenin sonu?
– O proje iptal oldu. Benim de bağlantılarım koptu. Zaten o haberi duyuran ben değildim, kesinleşmeden duyurulmasını istemiyordum. İşler iptal olunca, bana bir şey sorulmadan hakkımda kötü haberler yaptılar.

Röportajın devamı >>

KISKANÇ VE KÖTÜ BİR SEVGİLİYİM

Albümlerinizi alanlara daha iyi şeyler sunabilmek için neler yapıyorsunuz?
– Çok çalışıyorum. Yani ilk albümümden bu yana hep çalıştım. Hangi şarkı tutar diye düşündüm ve yaşımdan daha üstün bir performans gösterdim. Ruh olarak belki daha çok yaşlandım ama böylece hep iyi işler yaptığımı gördüm.

Şarkı sözlerini nasıl yazıyorsunuz?
– Cümleler yavaş yavaş dökülüyor. Kullandığım kelimeler, gece gördüğüm rüyalar, canımı sıkan herhangi bir haber de bana ilham verebiliyor. Bir insanı özlemek başka bir şey ama onu bütün gece rüyanda görüp ne kadar özlediğini hatırlamak bambaşka bir şey. Sabah kalktığında onu hatırlıyorsan, yeni bir şeyler yazabiliyorsun.

En çok kimi özlüyorsunuz?
– Arkadaşlarımı ve ailemi.

En son kimi özleyip şarkı yazdınız?
– Hatırlamıyorum.

Birine şarkı yazdığınızda “Bunu sana yazdım” diyor musunuz?
– Bugüne kadar sadece bir kişiye bunu söyledim.

Bazı insanların aşık olunca gözü kararır, hiçbir şeyi görmez. Siz nasıl bir aşk adamısınız?
– Kıskanç ve kötü bir sevgiliyim. Akrep’im yani… Birini çok severim, mutluyumdur ama o mutluluk daha sonra zarar vermeye başlar bana, çünkü onu kaybetmekten korkmaya başlarım.

KAZADAN SONRA ÇOK DEĞİŞTİM

Geçen ay bir trafik kazası geçirdiniz. Neler oldu, anlatır mısınız?
– Albüm çıkmıştı ve her şey güzel gidiyordu ama bu kaza, albümümün önüne geçti. Bu yüzden şu sıralar hep dışarılardayım, konserlere gidiyorum. Bol bol görünmek istiyorum, çünkü kazayı atlattım artık. Psikolojik olarak da o kadar büyütmek istemiyorum. Kazadan sonra kendimi değişmiş hissediyorum. Ruhani özellikleri biraz yüksek bir adamımdır. Çok okur ve uğraşırım öyle şeylerle. Arkadaşlarımı hipnoz ederim.

Nasıl hipnoz edersiniz?
– “Karşında, karşı konulmaz bir adam var” deyip etkiliyorum! (Gülüyor) Çok yakın arkadaşlarım gördükleri rüyaları bana anlatırlar, ben de yorumlarım. Yaptığım yorumların çıkmışlığı da vardır. Çocukken astroloji kitaplarını karıştırarak öğrendim bunları. Ben hipnoz edilmedim ama becerebildiğim kadar meditasyon yapmaya çalışıyorum. Oturup kendimi temizliyorum ve başarılı bir seans olursa çok rahatlıyorum.

Kaza anında aklınızdan kötü bir şey geçti mi?
– Geçmedi, çünkü ben kazayı kabullenmedim. Araba takla atarken bile kabullenmedim.

Kazadan 10 dakika önce uyumak için arka koltuğa geçmeniz hayatınızı kurtarmış. Bunu bir mucize ya da ikinci bir şans olarak görüyor musunuz?
– Aslında otomobilin arka koltuğunda uyumak hiç yapmadığım bir şey. Ama bu sefer arkada uyudum çünkü gece televizyon programına çıkacaktım ve dinlenmem gerekiyordu. Belki şans diyebiliriz.

Kazadan sonra yeni bir hayata başladığınızı düşünmüyor musunuz?
– Düşünüyorum tabi. Hayatın çok daha kıymetini bilerek yeni bir hayata başladım ama bunu da çok abartmak istemiyorum, çünkü dediğim gibi kazayı kabullenmek istemiyorum. Bitti artık ve geride kaldı. Sürekli geziyorum ve arkadaşlarımla dışarı çıkıyorum. Evde durmuyorum, yaşadığım her anın tadını çıkarmaya çalışıyorum.

Yaşadığınız bu kaza, yeni bestelerinizi etkiler mi?
– Etkiler mutlaka ama daha gitarıma dokunmadım. Bazen bazı şeylerin kıymetini bilmen gerekiyor. Karını aldattıktan sonra sevgi göstermenin gereksiz olduğu gibi…

AKLINA DÜŞÜRDÜĞÜN AN ALDATTIN SAYILIR

Sizce erkekler aldatır mı?
– Aldatır.

Neden?
– Aldatmak, sadece fiziksel olarak değil, gözle de yapılan bir şeydir. Aklına düşürdüğün ya da yapmaya karar verdiğin vakit, aldattın sayılır.

Fiziksel olarak siz aldatıldınız mı?
– Öyle bir şey yakalamadım. Bir de evrimini tamamlamış medeni varlıklar olmamıza rağmen hâlâ savaşlar yapıp, birbirimizi öldürüp, hırsızlık yapıyorsak, bir insanın diğerini aldatması çok doğal.

Hiç terk edildiniz mi?
– Edilmedim ama ben de terk etmeyi hiç seçmedim. Yavaş yavaş bitmeli bir şeyler, çünkü terk edilmek insanlar üzerinde büyük yaralar bırakır.

HÂLÂ KENDİMDEN BÜYÜK KADINLARA AŞIK OLUYORUM

Nasıl kadınlar sizi cezbeder?
– Hâlâ kendimden daha büyük kadınlara aşık oluyorum. Ne zaman andropoza girersem, herhalde o zaman değişecek bu.

Beğendiğiniz kadında olması gereken özellikler neler?
– Bir kadında olması gerekenler birikim, statü, zeka, başarı, yetenek… Ama tabii ki güzel ve seksi de olacak.
İlk aşkınızı hatırlıyor musunuz?
– İlkokul 5, sağlam aşık olduğum dönemdi. Komşu kızları vardı ve hepsine genelde aşık olurdum.
Gizli aşk mektubu bıraktığınız oldu mu hiç?
– Hayır ama genelde bana bırakanlar oluyordu. Mahallemizde, okuldaki kızlar posta kutusuna mektup bırakırdı. “Siz nasıl bana aşık olursunuz” diye onları dövüyordum. O zaman anladım ‘kaçan kovalanır’ kuralını.

Kazadan sonra çok değiştim” üzerine bir düşünce

Bir Cevap Yazın

